Dag 36.. 5 veckor på ren kur!

Nu har jag gjort 5 hela veckor på ren kur, och ska alltså äta ett mål mat senare - för första gången sedan 5/7 !!

Den här veckan har viktminskningen verkligen inte varit mycket att hurra för. Kolla här hur dagsvägningarna har sett ut:

08-08-0375,8
08-08-0475,6
08-08-0575,3
08-08-0675,3
08-08-0775,3
08-08-0875
08-08-0975
08-08-1075


8 hekto ner på en vecka på ren kur. Det måste anses ganska dåligt. Det enda jag kan tänka mig som stört nedgången är min genomkörare på gymmet den 5/8. Annars har jag ju kört HELT ren kur, precis som innan. Jag har druckit bra med vatten och jag har gått mina promenader.

Jag är ju inte på något sätt "underviktig", utan har ett BMI på 24.8 vilket ju är nära övre gränsen. Så det finns ju lite att ta av, menar jag.

Hur som helst. Snittet är nu nere på 0.33 kg/dag under de här fem veckorna. Total viktminskning 11.6 kg. Några kilo kvar tills jag är i mål. Ca 7 kg hade jag väl tänkt mig, men kanske jag nöjer mig innan.

Nu har jag en kycklingfilé i kylen, som gottar till sig med lite olivolja & kryddor på.
Tänkte tillaga den i ugnen, och den skall avnjutas tillsammans med ca 100 gram grönsaker från Findus sortiment Grön Deli. Jag valde den här: "Haricots Verts, grillade tomater & rödlök med klassisk vinägrett.". Dessa värmer jag i micron, i burk med lock på.

Kycklingen innehåller inga kolhydrater.
Olivoljan innehåller inga kolhydrater.
100 gram grönsaksmix innehåller 5 gram kolhydrater.

Helt perfekt!

Jag kommer antagligen bli rejält mätt. Återkommer säkert med rapport :-) 
Tanken var att detta skall avnjutas runt 18-tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0