Dumma tankar

Jag kan få sådana dumma tankar nu. Att jag kanske ska skjuta på "ätandet" ytterligare.. jag vill helt enkelt inte gå upp i vikt igen, någonsin mer!! Och då känns det tryggare med ren kur, för så länge jag kör ren kur vet jag att jag inte kommer öka i vikt.

Samtidigt så säger ju förståndet åt mig att jag inte kan leva så här resten av livet. Jag MÅSTE ju börja äta igen. Förr eller senare liksom.

Så jag ska försöka äta mat på söndag eftermiddag/kväll, som planerat. Lite grönsaker och en kycklingfilé. Istället för en tetra. Men det ska erkännas att det tar emot lite.. knäppt, inte sant??

Jag menar, detta fungerar ju så bra. Jag tycker det är lätt, det smakar bra.. och vikten har ju runnit av mig på ett mer än tillfredsställande sätt. Ser bara fördelar!!

Men nej. Imorgon får vara den sista dagen på ren kur. Jag SKA börja äta middag med start på söndag, och göra så i en vecka (resten av målen ska vara naturdiet den veckan). Kan bara hoppas på fortsatta resultat på vågen.. minusresultat alltså :-)

Knepigt. Känns som man ska ta farväl av en gammal, god vän!

Kommentarer
Postat av: Oscar

Jag tycker att du gör rätt som tar en ätperiod.

Du kan alltid fortsätta med VLCD framöver om du tycker att det går för sakta neråt eller om vikten stoppar upp. Du har ju facit på att du har diciplinen och motivationen att klara av en låååång VLCD-kur. Fortsätt gärna att skriva, gärna vilken sorts mat du äter(ink ung kcal) och hur det påverkar vikten.

2008-08-08 @ 16:29:43
Postat av: Emma

JA kom igen nu gumman

du är tokfin och du kan inte leva på tetra resten av livet. Du har vart jätteduktig och det kommer du fortsätta vara!!

Jag behöver väl inte vara orolig?? Du tar ditt förnuft till fånga??



KRAMAR

2008-08-08 @ 20:32:16
URL: http://ronjanikki.bilddagboken.se
Postat av: perny

Jag känner igen mig i det du säger samtidigt som jag inte gör det. Jag var så trött på ren kur att jag höll på att kräkas på det men det fanns en oro över det där med vikten som du känner av. Det är ju så mycket enklare med ren kur än mat. Men jag fortsatte gå ner jättemycket i början och du har minskat din magsäck så otroligt mycket att du ändå inte kan stoppa i dig så mycket. Och som några andra säger här inne, du kan alltid ta till ren kur igen sen.



Lycka till och trevlig måltid :)

2008-08-09 @ 00:23:53
URL: http://theperny.blogspot.com
Postat av: Tingilya

Åh, jag förstår dig..det tar emot att börja äta igen. Men det e inte alls säkert att du kommer gå upp i vikt. Du har varit jätteduktig !! Verkligen ! Jag ska läsa igenom hela din blogg nu.

2008-08-09 @ 11:20:30
URL: http://tingilyasviktresa.blogg.se/
Postat av: Mama T

Hallåååååå

Hur gick det idag??

Nyfiken i en strut!!

Är helt slut, kom precis hem...va bara tvungen att kika in här å kolla..Kan tänka mig att du oxå är helt slut efter dagen!



Kram kram

2008-08-10 @ 00:47:43
Postat av: Sara

Klart du ska börja äta.Tror att det är det som är risken med ren kur.Att mat känns lite som fienden.

Du kan ju det här så det är klart att du inte kommer aatt gå upp och bli tjock igen:)

Compax

2008-08-10 @ 08:59:32
Postat av: Henrik

Bra jobbat. Har du fler "pepp-faktorer" än bloggen och din familj?



Har själv börjat en VLCD kur, går bra och är inne på 14 dagen. Jag har också startat en blogg.



beamsteel.blogspot.com



Själv ska jag hålla på i 8 veckor sedan ska jag fasa ut pulvret mot vanlig mat. Börjar nog med frukost -> lunch -> mellanmål och till sist middagen.

2008-08-10 @ 09:57:55
URL: http://beamsteel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0