Varit på gymmet idag!

Såg i mitt träningsschema att det var ett tag sen sist. 31/3 närmare bestämt!!

Nåja, nu var det dags igen, och jag körde med samma vikter som jag gjorde då (vilket var en liten ökning från starten).

När jag blev medlem i Friskis & Svettis i februari fick jag ett träningsschema upplagt & anpassat efter mina önskemål (gå ner i vikt), så det är inriktat på förbränning.
Det är styrkeövningar på diverse maskiner, varvat med intervallträning på löpband (egentligen crosstrainer, men jag föredrar löpbandet alla gånger). Det enda maskinfria är rygg- och magövningarna med boll på slutet (punkt 11 & 12)

1. Uppvärmning på löpbandet, 5-10 minuter. Gick i 6.5 km/h

2. Axlar. 20 kg, 3x12 reps
3. Step Up. 25 kg, 3x12 reps

4. Intervallträning löpbandet. Gå 2 minuter, spring 1 minut. Totalt 10 minuter. Hastigheter 6.5 resp 10 km/h

5. Sittande rodd på boll. 35 kg, 3x12 reps
6. Bröst. 20 kg, 3x12 reps

7. Intervallträning på löpbandet. Samma som punkt 4

8. Knäböj. 30 kg, 3x12 reps
9. Rygg. 40 kg, 3x12 reps

10. Intervallträning på löpbandet. Samma som punkt 4 & 7.

11. Rygglyft på boll. Mellan 15 sek - 60 sek. 3 reps
12. Liggande magträning (transversus) med liten boll. Så många man orkar. 3 reps
13. Rotation mage. 12,5 kg, 3x12 reps

14. Nedvarvning på löpbandet, 10 minuter. Hastighet ca 6 km/h 

Nästa vecka ska jag öka på ett par av vikterna. Funderar även på att lägga om intervallträningen så det blir 2+2 minuter, istället för som nu 2+1 minut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0