Dag 17.

Vågen visade 79,3 idag (=-7.3 kg).
Fortsatt neråt alltså, men bara 0,2 sedan igår. Nåja, det där går ju i vågor.

3,6 kg kvar tills jag kan kalla mig normalviktig, med BMI-mått mätt. Yihaa!

Konstigt... jag ser i spegeln att jag blivit smalare över hela kroppen. Smalare höfter, mycket smalare midja.. ja allt är smalare. Och jag märker det ju såklart på kläderna, kommer i kläder jag tidigare inte var i närheten av att kunna ha.

Men ibland känner jag mig lika stor som innan. Det måste ju sitta helt i huvudet. Undrar om man alltid kommer kunna känna sådär? Alltså, även när jag nått mitt mål på ca 68 kg, kommer jag kunna känna mig tjock då med?
Jag misstänker det.. men det återstår att se när jag är där.

Notera: NÄR jag är där, inte OM jag kommer dit. Det är ingen tvekan om att jag kommer nå mitt mål. Jag har bestämt mig, då är det bara att köra. Att ge upp finns inte på kartan.. detta är något jag verkligen vill, och vill man något då får man jobba för det. Man får ingenting gratis här i livet! Jag är inte nöjd med min kropp, men jag vet hur jag ska göra för att bli det... och nu är jag på god väg!

Kommentarer
Postat av: Therese

Bra tänk har du!! Positiv.

Jag tycker du är superduktig..

Har du mått bra under hela kuren?

Klart du ska fixa detta, du har ju kommit ända till dag 17!!! Det är många dagar det...



Ha en bra dag



Kram

2008-07-22 @ 10:37:41
URL: http://theresewihlner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0