Dag 18. 79,0 kg

Hade hoppats vara nere på 78-nånting men vad fasen, 3 hg till borta sedan igår det kan man inte vara missnöjd med :)
Det är så skönt att ta sig längre & längre bort från "80-talet". Aldrig någonsin mer i mitt liv ska det stå en 8 först på vågen.

Nu har jag 3.3 kg kvar till BMI 25 (75,7 kg ska jag väga då).
11 kg kvar till det tilltänkta slutmålet. Dock kan ju slutmålet komma att revideras, det viktigaste är att jag känner mig nöjd med min kropp och det kanske kommer tidigare. Återstår att se!

Jag känner dock att, efter 10 år som kraftig, mullig, tjock, whatever... nu vill jag vara SMAL. Inte mager, inte anorektisk. Men smal vore trevligt. Som jag var då, -98..  vägde nånstans mellan 11-15 kg mindre än nu, som lägst.

Den gången gick jag ner genom att knappt äta något, men motionerade som en toka. Hade inga direkta kunskaper i näringslära, och det goda sambolivet gjorde sedan att jag la på mig i vikt igen. Sen har jag, med få undantag, legat mellan 82-88 kg. Ja, graviditeter borträknade (efter de två sista barnen har jag varit tresiffrig).

Aaanyhow.

Dag 18 idag, och 7.6 kg borta! Löövely feeling. :-)
Det ger ett snitt på 0,45 kg/dag.

Naturligtvis gick det snabbare i början (2,9 kg på 2 dagar tex när jag tappade vätskan), och långsammare nu. Det är ju inte så att jag kommer hålla den här takten hela tiden.

Man kan räkna med att tappa 1,5-4 kg/vecka på ren VLCD-kur. Det går långsammare ju närmare målet man kommer...

Kommentarer
Postat av: Oscar

Löövely feeling att läsa din blogg också !

Härligt att det går så bra. Lycka till framöver.

2008-07-23 @ 09:47:02
Postat av: Catharina

Tack så mycket Oscar!!

2008-07-23 @ 09:49:25
URL: http://normalvikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0