Dagens promenad..

Ja, alltså jag går ju flera promenader om dagen, eftersom vi har hundar.
Men på kvällen går jag alltid (med väldigt få undantag) en lång & rask runda själv.

Idag blev det en sväng på 7 kilometer, som avklarades på 64 minuter.

Stegräknaren idag hamnade på 11727 steg, varav 8184 raska steg under 64 minuter!

Inte så många steg totalt som jag önskar, men riktigt bra med de raska i alla fall

(Man bör gå minst 10.000 steg/dag för att må bra. 12-14000 steg/dag för effektiv viktminskning, varav 3000 raska (så kallade aerobic steps - för att uppnå "aerobic fitness")


Kan rekommendera stegräknaren jag har. Omron Walkingstyle II

Köps billigast via www.livsvinst.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0