Dag 12. Första inlägget!

Tänkte nu att jag skulle starta en blogg om min viktresa, där jag kan rapportera in resultat, lägga upp foton och bara allmänt "tänka högt" kring min resa mot en smalare kropp.

Jag är alltså 29 år. Mamma till tre barn. Det har ju satt sina spår i form av otroligt fula bristningar & annat.
Första barnet innebar +15 kg, som snabbt tappades. När jag väntade barn 2 däremot gick jag upp 30 kg & med tredje barnet slutade det på 35+ kilon!

Den här viktresan startade med 18,6 kilon att putsa bort, för att nå det slutliga målet: BMI 22,5
Jag har valt att köra en VLCD-diet (naturdiet) som kickstart, för att sedan fasa in lågkolhydratkost med tiden. 

Lite siffror:

Längd: 174 cm

08-07-06: 86,6 kg (BMI 28,6)
08-07-13: 81,3 kg (BMI 27,2)  -4.3 kg första veckan

Jag har mått bra, inte varit hungrig eller sugen på att ta något annat än vad jag ska enligt planerna. Inte ens de första dagarna som jag hört kan vara jobbiga.

Det blir på sin höjd ett tuggummi om dagen (sockerfritt Extra), annars håller jag mig till Naturdiet + kranvatten!

Jag motionerar i form av promenader. Det blir minst en lång rask promenad om dagen, runt 60-70 minuter (7-8 kilometer). Utöver det går jag promenader med hundar & barn men då i mer "normalt" tempo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0