Hur jag tänker mig framtiden...

Ja, hur tänker jag gå vidare sedan när jag inte längre ska gå på ren kur?
Och när ska jag sluta med ren kur?

Till att börja med, när?  Jag tänker köra ren kur i 5 hela veckor. Det vill säga i ytterligare 10 dagar.

Hur tänker jag då göra sedan?

Jag har tidigare gått ner ca 30-35 kg med hjälp av att äta fettrik, proteinrik & kolhydratsfattig kost, så kallad LCHF (Low Carb High Fat).
Detta har jag tänkt att börja med, för att inte öka för mycket i vikt när jag inför mat igen.

Jag har nu klarat mig länge utan godis, snask, bullar, pizza, läsk.. Så det finns ingen anledning för mig att börja med en massa sådant igen. Jag är en numera nykter "socker-o-holic"..!

Jag tänkte istället, när det är dags, ta bort ett av mina ersättningsmål (smoothie eller mealbar) och istället äta ett mål mat.
Det kommer röra sig om ca 100-150 gram kyckling, fisk eller kött, och resten grönsaker. Både kokta & råa. Till att börja med. Jag tänker börja med att införa middagen, då det är det målet som kommer ätas tillsammans med familjen på eftermiddag/kväll. Lite olja på grönsakerna för att få i sig nyttiga fetter.

Efter att ha kört så en vecka ungefär, kan jag även börja införa frukost eller lunch. Där har jag inte bestämt mig ännu för vilket, men det lutar åt frukost.
Keso, rökt kalkon, kokt ägg, grönsaker. Något åt det hållet tänker jag mig mina framtida frukostar.

Kör på en vecka med 2 mål mat, resten Naturdiet.

Därefter är det dags att även införa lunch. Den kommer vara av samma stuk som middagen, med mycket protein & grönsaker + nyttigt fett.

Mellanmål i detta läget kan vara lite kesella + bär, lite nötter, eller lite ost & skinkrullar. Eller ett Naturdietmål. Exempelvis.


Det kommer alltså ta mig ungefär 3 veckor att helt fasa ut Naturdiet, och övergå mer och mer till mat.


Att jag väljer LCHF-kost är därför att jag vet att det fungerar bra på mig, och jag har ganska mycket kunskaper om det efter att ha läst böcker samt såklart praktiserat ätandet under några månaders tid. Dessutom kommer jag fortfarande att vilja gå ner i vikt när jag fasat ut. Jag har inte planerat att köra ren kur tills jag når min målvikt, utan jag kommer att ta de sista kilona genom LCHF-ätandet!


Kommentarer
Postat av: Mama T

Gumman..Åhh vad jag tycker du verkar sund!!

Jag tycker det låter som en bra komma-tillbaka-till-ätandet-start.

Är skitless på vv idag...har inte gått ner, står still nu och har gjort det i 2 veckor!!..ska till läkarn å ta nya prover(struma) det gör ju mycket när man vill viktminska!! Jag vet inte om jag är rätt inställd på medecineringen efter graviditeten..

Ha ha..kan ju försöka skylla på det ;)



Ha det gott min VIKTiga cybervän

2008-07-31 @ 21:29:59
URL: http://theresewihlner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0