Två bra dagar

Ja, nu är tänderna borstade och ännu en dag till ända. Så nu har jag skött mig prickfritt både igår & idag. Skönt!
Jag hoppas nu bara att jag kan fortsätta sköta mig lika bra framöver, så jag snart når mitt mål.
Jag VILL ju detta. Jag VILL gå ner i vikt, och känna mig snygg och fräsch. 

Men jag undrar så vad det är för osynliga krafter som ibland tar kontrollen, som puttar bort förnuftet, motivationen och disciplinen och istället kräver att man äter onyttigheter.. för mycket och för ofta. Märkligt. Tyvärr är det ju så lätt att falla dit i de lägena.

Innan var det lite jobbigt stundtals. Jag panerade och stekte fiskfiléer, kokade potatis och gjorde hollandaisesås till familjen. Dessutom en sockerkaka med äpple & kanel i. Allt luktade så gott... och var jättegott enligt de som åt.

Men - jag lyckades faktiskt!! Jag stod emot, och sen gick jag ut en lång, uppfriskande promenad med hundarna istället.

Det känns ju såklart jättebra nu, när jag kommit tillbaks från promenaden, och borstat tänderna. Jag behöver nu ett kort tags "utrensning", för att komma på rätt spår. Sedan hoppas jag verkligen att jag klarar av att äta mat. NYTTIG sådan.
Jag menar - klarar jag av att gå på ren kur, så borde jag ju verkligen klara av att äta mat i nyttig tappning. Men det är inte riktigt så lätt som det låter...

Lite funderingar såhär på kvällskvisten.. Jag kommer som utlovat skriva några rader varje dag framöver, så jag vet att jag har ögonen på mig. Det bär emot att erkänna snedsteg offentligt nämligen ;)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nä, det ÄR verkligen inte så lätt som det låter. Jag tycker också det är hyfsat lätt att gå på ren kur när man väl kommit in i det. Men att äta vanlig mat, lagom mycket och lagom nyttigt - DET har jag misslyckats med gång på gång i många års tid...



Heja heja dig! Snart snart är du ju där!:)

2008-10-09 @ 22:28:01
URL: http://www.hannaplussalma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0